رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

نحوه درست تربیت کودک واموزش های صحیح

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


علت عرق سوز شدن کودکان و راه هایی  پیشگیری و ۱۲ روش درمان خانگی آن

عرق سوز شدن زمانی رخ می‌دهد که غدد تعرق در بدن مسدود می‌شوند و عرق تولیدشده در بدن نمی‌تواند به سطح پوست راه پیدا کند و تبخیر بشود و در نهایت منجر به عرق سوز شدن و حساسیت پوستی می‌شود.

عرق سوز شدن - درمان

از نشانه‌های رایج عرق سوز شدن می‌توان به ایجاد برآمدگی‌، سوزش و خارش پوست اشاره کرد. نتیجه این التهاب، قرمزی پوست و در بعضی مواقع تاول هایی است که باید درمان شوند. اما اگر به‌دنبال علت عرق سوز شدن، علائم، تشخیص و راه‌های پیشگیری و درمان خانگی آن هستید این مقاله را دنبال کنید.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


چه چربی‌های برای مغز مفید هستند؟

رژیم مدیترانه ای ممکن است احتمال ابتلا به جنون و آلزایمر را کاهش دهد. بین تمام بیماری‌هایی که بر اثر بالا رفتن سن رخ می‌دهد، ضعف حافظه و زوال عقل جزو بدترین و نگران‌کننده‌ترین عوامل هستند.

چربی‌های مفید برای مغز کدامند؟

اما خبر خوب برای جمعیت رو به افزایش افراد مسن این است که شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل خطر، قابل اصلاح هستند. این عوامل شامل عادت‌ها و سبکِ زندگی هستند که تحتِ کنترل ما قرار دارند و نقش مهمی در جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر در افراد سال‌خورده دارند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

آیا واقعا خوراکی‌های ارگانیک  مغذی‌تر و سالم‌تر هستند؟

همه‌ی ما در تلاشیم که تغذیه‌ی درست و سالمی داشته باشیم و می‌دانیم که این به معنای گنجاندن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات، غلات و پروتئین در برنامه‌ی غذایی‌مان است. اما در حال قدم‌زدن در راهروهای فروشگاه‌ها و نگاه کردن به تره‌بار، گوشت و محصولات لبنی، چشم‌مان به بخش محصولات «اُرگانیک» می‌افتد.

آیا خوراکی‌های ارگانیک مواد مغذی بیشتری دارند؟

 حالا ما گزینه‌ی دیگری نیز داریم اما این تصمیم‌گیری معمولا آنی است. میوه‌های ارگانیک خیلی‌خوب به نظر می‌رسند و ما از «ایده‌ی ارگانیک‌ بودن» خوش‌مان می‌آید، اما این میوه‌ها کمی گران­تر از محصولات معمولی هستند. شیر و گوشت ارگانیک نیز همین‌طور! آیا باید ولخرجی کنیم؟ یا از خودمان بپرسیم «واقعا از ارگانیک‌ بودن چه چیزی گیرمان می‌آید؟» در ادامه‌ی این مقاله، مطالبی علمی‌ای بیان می‌شود که می‌گوید آیا خوراکی‌های ارگانیک واقعا مغذی‌تر و سالم‌تر هستند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


حذف شکر از برنامه غذایی چه تاثیری بر سلامت فرزندان دارد؟

مدتی پیش تحقیقی انجام شد که در آن شکر از وعده های غذایی تعدادی از بچه های چاق حذف شد. با توجه به نتایج این تحقیق، تنها بعد از ۱۰ روز وضعیت فشار خون، میزان کلسترول و دیگر فاکتورهای سلامت  این کودکان بهتر شده بود.

مصرف شکر افزوده - کودکان چاق

«خود شکر برای سلامت فرزندان‌مان مضر است یا اضافه وزنی که در اثر مصرف خوراکی های شیرین به وجود می آید باعث بیماری می شود؟» این سؤال مدت هاست ذهن دانشمندان را درگیر کرده است و شاید این تحقیق حقیقت را برای شان روشن کند.در این تحقیق که مؤسسه ی ملی سلامت آمریکا بودجه اش را تامین کرده و در مجله ی «دیابت و چاقی» منتشر شده است، دانشمندان برای پاسخ دادن به این پرسش یک آزمایش بالینی طراحی کردند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


تغذیه کودکان بیش فعال چطور باید باشد؟

رژیم غذایی در رشد جسمی و ذهنی کودکان، نقش پُررنگی ایفا می‌کند. رژیم غذایی به‌تنهایی نمی‌تواند عامل بروز بیش فعالی یا بدتر شدن آن شود. اما می‌تواند به کودکان بیش فعال کمک کند تا راحت‌تر با این مشکل کنار بیایند.

با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا ببینید که تغذیه‌ کودکان بیش فعال باید به چه شکلی باشد.

تغذیه کودکان بیش فعال - میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و کلسیم باید در رژیم غذایی کودک وجود داشته باشد



تغذیه کودکان بیش فعال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنها می‌توانند با تغذیه‌ی سالم گام بلندی در جهت حفظ سلامتی‌ خود و مقابله با مشکل‌شان بردارند. بسیاری از کودکان رژیم غذایی مناسبی ندارند. رژیم غذایی کودکان بیش‌ فعال، باید سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین، چربی‌های سالم و غذاهای حاوی کلسیم باشد. شاید این غذاها تأثیری بر علائم بیش‌ فعالی کودکان نداشته باشد، ولی می‌توانند مقدمات سلامتی‌شان را فراهم کنند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


علل اسهال کودکان چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

اسهال یکی از وضعیت‌های بسیار آزاردهنده است که همه‌ی ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. اسهال عبارت است از افزایش غیرطبیعی دفعات اجابت مزاج که در آن مدفوع شل یا آبکی می‌شود.

مصرف مایعات - اسهال کودکان

اسهال خفیف معمولا بدون هیچ درمان خاصی در عرض چند روز بهبود می‌یابد و مسئله‌ی خاصی ایجاد نمی‌کند. اما اسهال شدید، بسیار خطرناک است؛ به‌خصوص اگر در بچه‌های کوچک و نوزادان اتفاق بیفتد. این گروه به‌راحتی دچار کم‌آبی بدن می‌شوند. کم‌شدن ناگهانی آب بدن در کودکان می‌تواند عوارض جدی و حتی مرگ به‌دنبال داشته باشد. بنابراین اسهال کودکان را جدی بگیرید. همراه ما باشید، در این نوشته شما را با رایج‌ترین علل اسهال کودکان و علائم کم‌آبی بدن آنها آشنا می‌کنیم.

  • ارسلان محسنی