رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

نحوه درست تربیت کودک واموزش های صحیح

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


یک راه جادویی برای تقویت تمرکز کودکان بدون تنبیه یا پاداش

۳

وقتی به شما اطلاع می‌دهند که فرزندتان در مدرسه به راحتی حواسش پرت می‌شود و معلمش به شما می‌گوید: فرزندتان نمی‌تواند تا پایان درس تمرکز خود را حفظ کند و هر چقدر روز به انتهای خود نزدیک می‌شود، اوضاع بدتر می‌شود، چه کاری از شما برمی‌آید؟

قبلا تلاش کرده‌اید با ممنوع کردن دیدن دوستانش تا وقتی که نمره‌های بهتری بگیرد او را تنبیه کنید ولی به نظر فایده‌ای نداشته است. جایزه دادن هم بی‌اثر بوده است. تلاش کرده‌اید با رشوه‌دادنِ یک اسباب‌بازی منحصر‌به‌فرد و یا یک بازی‌ که او واقعا دلش می‌خواسته، به او انگیزه بدهید ولی این پاداش‌ها هم کاری از پیش نبرده است.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰


ویتامین و ماده‌ی معدنی برای تقویت مغز

۷

مغز انسان اندام پیچیده‌ای است که به مواد مغذی فراوانی نیاز دارد تا بتواند به‌خوبی کار کند. ثابت شده است که کمبود مواد مغذی در ایجاد اختلالات روانی و زوالِ شناختی مرتبط با سن و اختلال در رشد، نقش بسزایی دارد. از سوی دیگر، مطالعات مختلفی هم بر روی انسان و هم حیوانات نشان داده‌اند که افزایش مصرف مواد مغذیِ مفید برای مغز، جنبه‌های مختلف فعالیت شناختی همچون تقویت حافظه و یادگیری را افزایش می‌دهد. به همه‌ی این دلایلی که گفته شد، مغز باید مواد مغذی مورد نیازش را دریافت کند. اینها ۶ ویتامین و ماده‌ی معدنی ضروری برای تقویت مغز و داشتن ذهنی سالم هستند:

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

۹ راهکار منحصر به فرد برای تقویت حافظه کودکان

۶

شاید در اطرافیان شما هم کسی هست که مرتب می‌گوید: «حافظه من مثل ساعت کار می‌کنه» یا «کافیه پیچیده‌ترین نقشه گنج را به من بدین تا سه سوت حفظش کنم»، این جملات را حمل برخودستایی نگذارید و به جای افکار منفی دریابید چه چیزی موجب چنین توانایی در افراد باحافظه قوی می‌شود؟ در پاسخ باید از جمله کلیشه‌ای، «ریشه در کودکی‌اش دارد» استفاده کنیم. تقویت حافظه کودکان راهکارهایی دارد که با در نظر گرفتن آنها در شیوه تربیتی کودکان به‌ سادگی قابل دستیابی است. یکی از جالب‌ترین مطالعات در حوزه‌های مغز و حافظه، تصویربرداری عصبی و نقشه‌برداری مغزی است. این مطالعات به شیوه یادگیری مغزی می‌پردازند. متخصصان مغز و اعصاب با بررسی عملکرد مغز هنگام یادگیری به اطلاعات جالب و مفیدی درباره تقویت‌ حافظه کودکان دست‌ یافته‌اند. در ادامه به ۱۰ نکته عمده در تقویت حافظه کودکان پرداخته شده است.

  • ارسلان محسنی