رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

نحوه درست تربیت کودک واموزش های صحیح

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راه های ساده و مفید برای افزایش قد کودکان

چگونگی رشد صحیح کودک یکی از دغدغه های والدین است. کدام پدر و مادری را سراغ داریدکه دوست داشته باشد فرزندش کوتاه قد بشود. دانشمندان دریافته اند که بلند شدن قد کودکان فقط مربوط به مسائل ژنتیک نمی شود.

بلند شدن قد در کودکان

بیشتر کسانی که قد بلندی ندارند دلشان می خواهد که فرزندانی بلند قدی داشته باشند. به همین دلیل بچه ها باید در سن رشد از مواد مغذی مفیدی بهره ببرند. البته ممکن است با مصرف مواد غذایی مفید حتی بعد از سنین رشد نیز چند سانتی به قد افراد اضافه شود. اما بهتر است از همان سنین کودکی به فکر قد و قامت بچه ها بود. در این مقاله قصد داریم چند ماده ی غذایی مفید را به شما پیشنهاد کنیم که برای قد بلند شدن بسیار مناسب است. پس با ما همراه شوید.

مواد غذایی برای افزایش قد کودکان

 افزایش قد کودک با این راهکارها 

تاثیر تغذیه بر روی رشد و نمو کودک :

استفاده از روش تغذیه ای مناسب بر روی رشد و نمو و سلامت قدی کودک نقش مستقیم دارد، یعنی می تواند باعث بلند قد تر شدن کودک و رسیدن به پتانسیل قدی منجر به ژنتیک شود و بلعکس اگر کودک برنامه غذایی بی کیفیتی داشته باشد، به اندازه قدی لازم نمی رسد و از استانداردهای رشدی خود عقب می ماند.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

رفع و درمان گرفتگی بینی کودکان و نوزادان هنگام سرماخوردگی و حساسیت

گرفتگی بینی در واقع نشانه ای است که غشا بینی به دلیل التهاب رگ های خونی متورم شده، و ورم کرده باشد. تورم غشا در بینی عمدتا ناشی از افزایش جریان خون در بینی در طول آزاد شدن ماده آنتی هیستامین است که مکانیزم دفاعی بدن هر ذره خارجی ناخواسته وارد بینی شده از طریق هوا را تشخیص می دهد. ورم بینی منجر به تولید بیش از حد مخاط توسط غشا بینی می شود.

گرفتگی بینی همیشه مزمن بوده و اغلب در عرض سه هفته خوب می شود، گاهی ممکن است بیش از سه هفته باقی بماند و منجر به مشکلات جدی به خصوص در نوزادان شود که ممکن است باعث شود آن ها شیردهی یا دشواری تنفس را متوقف کنند.

از دلایل اصلی گرفتگی بینی در نوزادان و کودکان می توان به برخی موارد اشاره کرد به عنوان مثال هوای بسیار خشک داخل بینی نوزاد و کودک می تواند باعث ایجاد خشکی در پوشش حساس بینی شود و ممکن است شکستگی و خونریزی رگ های خونی در داخل بینی خشک در کودکان وجود داشته باشد.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

روشهای خانگی موثر برای درمان استفراغ و حالت تهوع کودکان

استفراغ و حالت تهوع در کودکان تقریبا مشکلی است که به مراتب بیشتر از بیماری های دیگر رخ می دهد که چرا کودک شما دست آلوده ی خود را مدام به دهان می زند و با ورود میکروب ها دچار حالت تهوع می شود ، در این بخش از نمناک در پاسخ به درخواست شما کاربران لیستی از درمان حالت تهوع کودکان با نسخه های خانگی و طب سنتی را تهیه کرده ایم.

درمان حالت تهوع کودکان

روش های خانگی و طبیعی طب سنتی برای درمان حالت تهوع و استفراغ کودکان 

13 نسخه طبیعی طب سنتی برای درمان حالت تهوع کودکان

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

نکاتی برای افزایش وزن سالم و چاق شدن کودکان

با وجود تمام درگیری ها در مورد بیماری چاقی کودکان ،بسیاری از والدین به دنبال نکاتی درباره اضافه کردن وزن کودکشان هستند ؛ نکاتی که در این بخش از نمناک هم خواهید خواند تنها مناسب چاق شدن کودکان لاغر می باشند نه کودکی که وزن نرمال دارد پس با توجه از آنها استفاده کنید. وزن اضافه کردن باید آسان باشد،درسته؟

فقط تمام کارهایی که کارشناسان توصیه میکنند انجام دهید که باعث اضافه وزن و بیماری نشود البته ،این برای بعضی از کودکان واقعا عمل نمیکند. چرا که بچه هایی که مشکل کمبود وزن دارند ،معمولا اشتهای خوبی ندارند و به درستی غذا نمیخورند.

افزایش وزن کودک

برای چاق شدن کودک چه باید کرد؟ 

راههای برای چاق شدن و افزایش وزن کودکان

اگر چه بسیاری از والدین فکر میکنند که بچه هایشان به خوبی غذا نمیخورند و دوست ندارند.در واقع آنها وزن خوبی ندارند، اما ممکن است واقعا مسائل خاصی وجود نداشته باشد.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

کاهش تب کودک و نوزاد بدون دارو در خانه

تب یک علامت شایع در بیماری هاست، اما همیشه چیز بدی نیست در واقع، تب یک پاسخ معمول سیستم ایمنی کودک به ویروس یا عفونت باکتریایی است ،اکثر کودکان سالم می توانند تب را به خوبی تحمل کنند و در شرایط عادی در حدود 3 تا 5 روز طول می کشد ،شایع ترین علت تب در نوزادان عفونت ویروسی است در بعضی موارد، دندان درآوردن نیز ممکن است باعث افزایش اندکی دمای بدن شود البته در نوزادان کوچکتر، تب می تواند نشانه ای از عفونت جدی باشد هنگامی که میبینید درجه حرارت نوزادتان بالا می رود، می تواند باعث نگرانی بالای برای شما شود این مشکل باعث می شود تا با پزشک تماس بگیرید یا مراقبت های اورژانسی را دریافت کنید ؛ آنچه گفتیم مقدمه ای بود برای پرداختن به راههای درمان خانگی تب کودک و نوزاد که در ادامه این بخش از نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

علت تب در کودکان

 تشخیص و کنترل تب در نوزادان

کاهش تب نوزاد بدون دارو

درجه حرارت و تب چند درچه برای نوزاد و کودک در هر سنی نگران کننده است؟

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

تاثیرگذارترین رفتار والدین در ذهن کودکان ، بچه ها این رفتار پدر و مادرشان را هرگز فراموش نمی کنند

رفتار والدین در ذهن فرزندانشان نقش می بندد چرا که اولین و اصلی ترین الگوی بچه ها پدر و مادرهایشان است. دقتتان را بیشتر کنید چرا که کودکان تما رفتارهای شما را زیرنظر دارند. اگر فکر می کنید فرزندان رفتار والدین را نمی بینند و یا توجهی به انها ندارند سخت در اشتباهید .آیا می دانید که تاثیرگذارترین رفتارهای والدین که تا همیشه در خاطر کودکان خواهند ماند، کدامند؟ ما در این بخش از نمناک 8 نمونه از مهمترین های آنها را به شما معرفی می کنیم.

8 رفتار تاثیرگذار والدین که در ذهن بچه ها می ماند

رفتار والدین با کودکان

رفتارهای والدین که در ذهن کودکان می ماند

وقتی خودتان را برای او قربانی کردید
همسر و فرزندان شما بیشترین ارزش را در زندگی تان دارند، بنابراین شما حاضرید زندگی خودتان را برای آنها قربانی کنید. شاید فکر کنید که کسی قدر فداکاری های شما را نمی داند یا حتی آنها را به یاد نمی آورد اما اشتباه می کنید زیرا این اعمال تاثیر زیادی روی فرزندان تان خواهد گذاشت. آنها برای شمایی که آرزوهایتان را تنها به نفع آنها کنار گذاشته اید، ارزش و احترام زیادی قائل اند. آنها به یاد خواهند داشت که چگونه برای رفاه آنها تلاش کرده اید. در واقع، آنها از شما یاد می گیرند و محبت هایتان را در زندگی مستقل خود الگو قرار خواهند داد.
  • ارسلان محسنی