رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

رفتارهای کودک واموزش های مورد نیاز

با فرزند خود چگونه بر خورد کنیم

نحوه درست تربیت کودک واموزش های صحیح

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید شیر مادر و زمان از شیر گرفتن نوزاد

شیر مادر شامل ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب، لاکتوز، آمینو اسید، ویتامین، مواد معدنی، آنزیم ها و دیگر عوامل مهم، می باشد.شیر مادر هر چیزی که کودک برای هضم آسان، رشد مغز و حفاظت از بیماری ها و عفونت ها را نیاز است، دارا می باشد.

شیردهی نیز برای مادر مفید است و کاهش خطر سرطان تخمدان، سرطان پستان و پوکی استخوان را به همراه دارد. در 6 ماه اول، شیر مادر تمام نیازهای غذایی کودک را برآورده می کند.

اگر کودک خود را پیش از 12 ماهگی از شیر بگیرید، حتما یک فرمول قوی آهن به او بدهید. شیردهی باید تا زمانی که نوزادتان 12 ماهه شود، ادامه یابد و شیر گاو را تا زمانی که حداقل 12 ماه ندارد، به او ندهید، زیرا این شیر مواد مناسب مغذی را برای او فراهم نمی کند.

در زمان تغذیه با شیر مادر، کودکتان همچنین به مکمل ویتامین D نیاز دارد ، کودکان دچار کمبود ویتامین D می شوند، به خصوص در زمستان که در معرض آفتاب کمی قرار می گیرند. ویتامین D برای سلامت استخوان مهم است و نوزاد شما باید روزانه 400 واحد ویتامین D بگیرد. 

کودک شیرخوار من چقدر باید بخورد؟

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

14 مشکل رایج آلت تناسلی در پسران کوچک و چگونگی حل آن ها

بسیاری از مادرها در هنگام مراقبت از آلت تناسلی پسر خود بدون آگاهی هستند، بنابراین مهم است که بدانید ، باید دنبال چه چیزی بگردید ، چگونه از وقوع مشکلات جلوگیری کنید و چه زمان کمک بخواهید . در این بخش از نمناک هفت مشکل رایج آلت تناسلی پسران توضیح داده شده است ، برای اطلاعات بیشتر با ما در این بخش از نمناک همراه شوید.

بیماری آلت

مشکلاتی که در آلت تناسلی پسربچه ها وجود دارد!

مهم ترین مشکلات آلت تناسلی پسران کوچک

1. جراحت:

اکثر پسر های کوچک مثل بمبی از انرژی هستند که به طور مداوم در اطراف حرکت می کنند ، اسکوتر سواری و دوچرخه سواری می کنند ، از درختان و هر چیز دیگری که دارای هیجان یا خطر احتمالی هستند ، می پرند .در حالی که طبیعی است ، به این معنی است که آن ها اغلب مستعد تصادفات هستند که شامل جراحات قسمت پایین بدن می شود.

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

توصیه هایی در مورد دندان درد کودکان

دندان درد کودکان همان قدر که برای خود کودک دردناک است سبب نگرانی والدین می شود به طوری که با بروز دردی که کودک تحمل می کند به سراغ علت پوسیدگی و راه تسکین دندان درد کودک می روند. در این بخش از نمناک با علت اصلی خراب شدن و پوسیدگی دندان کودک و راههای درمان و تسکین دندان درد کودک بیشتر آشنا می شوید.

علت دندان درد کودکان

پوشش محافظ بیرونی دندان به علت پوسیدگی دندان از بین می رود و رفته رفته به مرکز دندان و محل قرارگیری اعصاب دندان نفوذ می کند و درد هنگامی که چیزهای سرد یا گرم یا شیرین با دندان تماس پیدا می کند شروع می شود.

تخریب یا فساد دندان و بیماری لثه بر اثر تولید پلاک (Plague) که لایه نازکی از بزاق و باقیمانده های غذاست و باکتری در آن رشد می کند ،صورت می گیرد. باکتریها در حضور مواد قندی رشد می کنند به همین خاطر وجود قندها در مواد غذایی کودک مضر هستند .

دندان درد کودک

علل دندان درد کودکان و راه برطرف کردن آن

مسائلی که والدین باید درباره نحوه مراقبت از دندان های کودک خود مطلع باشند

پیدا کردن محل دقیق درد

  • ارسلان محسنی
  • ۰
  • ۰

نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن

سرفه یکی از بیماری های رایج تنفسی است که معمولاً کودکان 5 سال و کوچکتر را به خصوص در فصل زمستان درگیر می کند ، گاهی شدت سرفه ها تقریباً شبیه علائم آنفولانزا هستند برای همین والدین را دچار نگرانی می کنند تا درجستجوی راهی باشند برای درمان سریع این مشکل.
به گفته ی متخصصان سرفه های شدید در کودکان خردسال می تواند علل دیگری به جز سرماخوردگی داشته باشد عللی شامل :آسم ،تولد زودرس و آلرژی .

سرفه هایی همراه با خس خس سینه

عفونت روی تارهای صوتی نای و مجرا های هوا تاثیر می گذارد و منجربه بروز سرفههای شدید می شود ، از نشانه های سرفه های عفونی خس خس سینه و تغییر صدا است . برای درمان این بیماری به طور طبیعی نسخه های زیادی درمنزل وجود دارد که پیش از این در مطالب مختلف نمناک به آنها اشاره کرده ایم.
درمان سرفه کودکان

قبل از درمان سرفه کودکان علت خس خس سینه و خشکی سرفه را بدانید

نشانه های سرفه عفونی
  • ارسلان محسنی